MZ ETZ 250 1982 rok produkcji. Motocykl z dokumentami, zarejestrowany w Polsce na białe tablice rejestracyjne i ubezpieczony.
MZ przyjechała z Niemiec, zachowana była w oryginalnym lakierze lecz poprzedni właściciel bardzo lubił chrom – pochromował: błotnik tylni, stopkę centralną, podnóżki centralne i kilka drobnych elementów. Wszystkie te elementy zostały wymienione i przywrócone do oryginału. Wymieniona została również cała wiązka elektryczna na oryginał – w tym momencie cała elektryka działa poprawnie. Rama w całości w oryginalnym lakierze, naprawiana była blokada skrętu kierownicy.
Motocykl w przeszłości miał niegroźną „stłuczkę” – uszkodzeniu uległa półka zegarów, klamka hamulca, kierunkowskaz, mocowanie kierunkowskazu, zerwana została blokada skrętu oraz powstała wgniotka na zbiorniku paliwa. Wtedy też poprzedni właściciel zamontował półkę na dwa zegary – ja postanowiłem motocykl przywrócić do stanu fabrycznego czyli do oryginału z 1982 roku:
– wymiana półki zegarów na tak zwany „pojedyńczy zegar”,
– wymiana zawieszenia przedniego na zregenerowane,
– wymiana gum lag zawieszenia,
– wymiana koła tylnego na szarą piastę
– wymiana błotnika tylnego, mocowań lampy oraz kierunkowskazów,
– wymiana całej wiązki elektrycznej wraz z lampą przednią,
– wymiana odbłyśnika lampy przedniej na oryginalny,
– wymiana kierownicy oraz dźwigni hamulca ręcznego na oryginał,
– uzupełnienie szkiełek kierunkowskazów,
– wymiana siedzenia na oryginał.
Silnik oryginał ETZ 250 w przeszłości był już remontowany przez poprzedniego właściciela. Zapłon platynowy, kompresja bardzo ładna. Motocykl miał TUV ważny do 2026 roku i był ciągle w użyciu stąd też silnik jest w fajnym stanie. Maszyna po naprawie wiązki elektrycznej odpala ładnie na oryginalnym gaźniku. Odbyłem jazdę próbną – sprzęgło działa, biegi weszły. Silnik wygląda dość zdrowo, czuć odejście po dodaniu gazu. Oczywiście serwis olejowy, oraz drobne regulacje silnika wskazane.
W mojej opinii jest to super baza do pozostawienia w oryginalnym lakierze. Jedynym minusem jest wgniotka na zbiorniku paliwa powstała na skutek zdarzenia sprzed wielu lat. Opony jeszcze oryginalne Pneumant – lecz jeśli maszyna miała by być używana do jazdy – należało by je wymienić. Regeneracji, prostowania mogą wymagać felgi gdyż podczas jazdy było czuć lekkie ich bicie.
Pełna historia tego motocykla jest we filmie na naszym kanale YouTube:
Istnieje możliwość transportu, wszelkich informacji udzielę telefonicznie.
Tel. 726 059 360
Zapraszam
M4