MZ ETZ 251 1989 rok produkcji. Motocykl z dokumentami, zarejestrowany w Polsce na białe tablice rejestracyjne i ubezpieczony.
Motocykl zachowany w oryginalnym lakierze, może stanowić świetną bazę do pozostawienia w oryginale lub posłużyć jako kapitalna baza do renowacji. Maszyna zakupiona w Bułgarii, pierwotnie posiadała koło przednie bębnowe – zostało to zmienione i zamontowane zostało koło z tarcza hamulcową, założony zacisk hamulcowy oraz nowa pompka hamulcowa z wężykiem. Rama oryginał z fasolkami pod zbiornikiem w oryginalnym dobrym stanie – jedynie do naprawy jest ogranicznik kierownicy. MZ została wyczyszczona oraz uzupełniona o wszystkie brakujące do oryginału części: licznik, obrotomierz, półka zegarów, klakson itp. Lakier oryginalny na całości motocykla, oryginalne siedzenie. Cała elektryka sprawna.
Silnik to oryginalna jednostka ETZ 251, kartery od numeru 15.. cylinder oryginał, również oryginalna pokrywa sprzęgła. Silnik z zapłonem elektronicznym typu A – zapłon daje iskrę lecz występuje brak ładowania. Silnik posiada dość dobra kompresję, po wymianie gaźnika – odpala dość ładnie. Motocyklem odbyłem krótką jazdę próbną biegi weszły, sprzęgło działa.
Silnik posiada jednak dwa mankamenty i wymaga rozbiórki. Pierwszy defekt to nie rozłączający się tryb wałka startera i o ile ta usterka nie wymaga rozbiórki silnika a jedynie demontażu kapy sprzęgła o tyle druga usterka czyli dźwignia zmiany biegów która po załączeniu biegu nie powraca na pozycję środkowa – wymaga to już naprawy wewnątrz silnika.
Podsumowując, jest to kapitalna baza do renowacji lub dobry materiał do pozostawienia w oryginalnym stanie. Do remontu silnik i można cieszyć się fajnym klasykiem.
Istnieje możliwość transportu, wszelkich informacji udzielę telefonicznie.
Tel. 726 059 360
Zapraszam